Zupa grzybowa

 I w końcu jest - grzybowa! Jak mogłam zapomnieć o tak ważnej i smacznej zupie!? Może dlatego, że grzybową robię praktycznie tylko zimą? To u nas taka zawiesista zupa, sycąca, za ciężka na wiosnę i lato.

W tym roku zebrałam tylko małą garstkę grzybów,  w naszych okolicach było bardzo sucho i latem i jesienią. A gdy przyszły deszcze, to zaraz się bardzo ochłodziło, a grzyby lubią deszcz, ale też ciepło. 

Z tej garści grzybów tegorocznych zrobiłam moją grzybową. Zalałam susz ciepła wodą wieczorem i zostawiłam  do następnego dnia przez noc. Na drugi dzień zagotowałam grzyby w lekko słonej wodzie, gotowałam do miękkości. Wrzuciłam do tego wywaru garstkę połamanego makaronu wstążek. Gdy makaron był miękki dolałam do wywaru solidną ilość sosu z pieczeni wieprzowej (a tam cebula, czosnek, pieprz, majeranek), na koniec dosoliłam, dopieprzyłam, dodałam jeszcze utartego majeranku, zrobiłam zaklepkę z wody i mąki, i na koniec dodałam trochę świeżego masła i śmietanki. Gotowe!




Komentarze

  1. Moja mama robi najlepszą zupę grzybową. Nie solimy wody, w której gotuje się grzyby. A majeranek muszę spróbować dodać
    Pozdrawiam nadzieją na słońce Haneczko. Co tam u Ciebie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja mama robiła jedyną i niepowtarzalną pomidorową. Nie umiem powtórzyć tego smaku, bardzo mi brakuje...
      A u nas choroby...Ale mam nadzieję do Świąt wydobrzeć.

      Usuń
  2. Dzisiaj wpadłam do Ciebie na chwilkę, chociaż zostałabym dłużej. Ale grzybowa i barszcz czekają.
    Z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia życzę Ci Haneczko, aby Miłość płynąca z Betlejemskiego Żłóbka rozświetlała Twoje codzienne ścieżki ukazując nawet drobne okruchy szczęścia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuje Ismenko, za życzenia i za wierność:) Mało mnie w wirtualnym świecie. Real mnie przytłoczył.

      Usuń
  3. Witaj początkiem roku Haneczko
    Niech to, co dobre przyjdzie do Ciebie w tym Nowym Roku. Niech towarzyszy Ci zdrowie i radość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I dla Ciebie wszelkiej pomyślności i dużo zdrowia, bo ono jest podstawą wszystkich naszych powodzeń ! :)

      Usuń
  4. Tak zdrowie jest mi teraz bardzo potrzebne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki okropny czas nastał, że inne choroby poza covidem jakby "nie liczą się". Oby się już unormowało. Tego Tobie i sobie życzę :)

      Usuń
  5. Niech los  wyczaruje Ci same kolorowe dni Haneczko

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty